Thosländer Kromfohrländer

Hmm…. kromfohrländer hvalpe under navnet Thosländer.
Sager er afgjort, jeg har besluttet mig for at trække et kuld på Maggie, – men først foråret 2013. Hanhunden er fundet, så nu skal tiden bare blive moden. Hvis du er nysgerrig, så kig under Kromfohrländer, Hvalpe.

Hvorfor nævnes Thosländer? Jeg synes, at en hvalp/hund – når der nu er tale om en racehund – også skal have et tilknytningsnavn. Det siger jo ikke så meget om en hund, hvis den blot hedder Alfi. Derfor har jeg valgt, at mine hvalpe skal have et navn, der knytter dem til os her på Tåsinge. Thosland – med associationer til guden Thor, er jo som skrevet gammel dansk for Tåsinge, og dermed giver navnet Thosländer signal om, at hunden stammer fra Tåsinge! Mon så ikke resten af navnet skal findes blandt den nordiske mytologi, – men det må tiden vise.

DKK har i hvert fald givet mig ret til at bruge navnet “Thosländer”, der jo selvfølgeligt relaterer sig til “kromfohrländer” 🙂

